تصویب سنوات خدمت معلمان استثنایی در هیئت دولت

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تصویب سنوات خدمت معلمان استثنایی (به ازای هر چهار سال، پنج سال ) در هیات دولت خبر داد. 
ˈنامدار عبد اللهیانˈ  در همایش روز جهانی معلولان که در مجتمع نابینایان شهید محبی تهران برگزار شد، افزود: براساس مصوبه روزگذشته هیات وزیران از این پس سنوات خدمت فرهنگیان آموزش و پرورش استثنایی به ازای هر چهار سال، پنج سال محسوب می شود که این مصوبه در ارتقای شغلی آنان تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: هسته اصلی معلولیت ها، موانعی است که بر سر راه معلولان وجود دارد ؛ اگر این موانع از سر راه برداشته شود مهم ترین مانع دیگری که بر سر راه معلولان احساس می شود، نگرش فکری به آنان است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد تا زمانی که این نگرش فکری اصلاح نشود می توانیم بگوییم در مورد اقدامات انجام شده برای آنان در ابتدای راه قرار گرفته ایم.
عبداللهیان ادامه داد: در اسناد بالادستی و در برنامه پنجم توسعه، سیاست های آموزش و پرورش نگاه خوبی به آموزش و پرورش استثنایی داشته که این مهم در کمتر اسنادی مورد توجه قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: این سازمان براساس اسناد بالادستی با تالیف کتاب های درسی و همچنین نوآوری در تالیفات هماهنگ با آموزش و پرورش عادی در راستای سند تحول آموزش و پرورش و اجرای نظام آموزشی 633 گام برداشته است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت: در این راستا از سال تحصیلی جاری، هفت عنوان کتاب مرتبط با پایه ششم ابتدایی، هشت عنوان کتاب ویژه نوآموزان و 9 عنوان کتاب برای معلمان استثنایی طراحی شد.
عبداللهیان افزود: آموزش کتاب های ابتدایی نیز همراه با فناوری و تجهیزات نوین طراحی شده است.
وی، هوشمندسازی مدارس ابتدایی را یک اضطرار عنوان کرد و گفت: باید بصورت جدی این موضوع را پیگیری کنیم هرچند که بسترهای لازم برای ایجاد فرصت های برابر آموزشی و پرورشی برای دانش آموزان استثنایی ایجاد شده است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به توسعه طرح تلفیق فراگیر (آموزش دانش آموزان دارای معلولیت جسمی در مدارس عادی –که از نظر ذهنی مشکل نداشته باشند-) ، افزود: در کشور بستر لازم برای توسعه این طرح فراهم شده است و باید طرح های سازمان نوسازی به منظور مناسب سازی فضا برای دانش آموزان به این سمت حرکت کند تا با برداشتن موانع ، 40 هزار دانش آموز استثنایی تحت آموزش طرح تلفیقی فراگیر قرار گیرند.
عبداللهیان خاطرنشان کرد 190 عنوان کتاب تالیف شده با راهنمای معلم در آموزش و پرورش استثنایی نیز طراحی شده است و در آینده نزدیک، توانبخشی خانواده و مدرسه محوری را در اولویت برنامه های خود در آینده قرار می دهیم.
وی گفت: تراکم دانش آموزان در کلاس های درس استثنایی، سه تا 11 نفر است که این سه نفر معادل 30 نفر دانش آموز در کلاس های درس عادی است.
عبداللهیان در پایان خواستار اصلاح سرانه دانش آموزان استثنایی شد.
منبع: خبرگزاری ایرنا وسایت سازمان آموزش وپرورش استثنایی
/ 1 نظر / 15 بازدید
ناشناس

سلام.این اقا خبر ندارد که الان معلم تلفیقی این سنوات شاملش نمی شود دیگر انگیزه ای برای کار ندارند. به داد این قشر نرسید تلفیقی نمی ماند یا کارایی اش کم می شود معلم تلفیقی که از این مدرسه به مدرسه ای دیگر در حال رفت و آمد است چه تضمینی و انگیزه آی با روند برایش می ماند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟